Ser det framför mig

Jag sitter i fåtöljen som jag alltid har suttit i när jag är på besök. Jag har ett glas fin whisky bredvid mig som jag sitter och smuttar på. Slänger stundtals in ett nytt vedträ i kaminen. Går ut ibland och röker. Det kan jag unna mig under denna tid.

Sen går jag in och sätter mig i fåtöljen igen Och bara är. Fyller på med whisky. Tar mig kanske en öl så småningom.

Ja jag längtar till julen. För första gången sen jag var barn kan jag säga att jag verkligen ser fram emot julen. Nu har det dock inget med julklapparna att göra, nu ser jag bara fram emot att få sitta ned och ta det lugnt i några dagar och inte bry mig om något. Koppla bort jobb, skola och träning. Återhämta mig.

Julen firas hos farmor och farfar en bit utanför Sollefteå. Där tiden står stilla och man kan vara sig själv för en stund.

Det är faktiskt inte så långt borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback