Tacksamhetsskuld

Dalton var på besök igår. Han är mannen som lurade in mig i whiskyns värld, så nu tänkte jag passa på att tacka honom för det.

Jag började med ett litet blygsamt tack, genom att servera honom en fin, lagom kall Leffe Blonde. Drog på lite 80-tals rock på stereon. Sen gick jag in på lite tyngre tacksamhetsbevis genom att bjuda honom på en stadig skvätt av min nyinförskaffade Mackmyra Special 01.

Den var faktiskt riktigt fin. Recension kommer snarast.

Fortsatte sen med lite Laphroaig Quarter Cask, innan jag dundrade in med det tunga tack-artilleriet i form av Lagavulin Distillers Edition, som jag severade med 85% choklad. Blev ju väldigt inspirerad av provningen förra lördagen, och kommer nu lägga ned tid på att hitta egna favoriter vad gäller ost och choklad till whisky.

Därefter bar det av till stan för intag av kinamat och öl. Höjdare!

Slutsats: En väldigt trevlig kväll med mycket whisky och trevligt samtal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback