Nytt från systembolaget 15/12 08

Sådär vår kompis börjar ta sig. Allas vår vän systemet släpper en hel del nytt den 15 December, och det finns en hel del att dregla över och mordhota släkten för att få dem i julklapp. Alternativt kan man sälja släkten också, och hoppas att pengarna räcker till iallafall något av vad som bjuds.


Whisky:



Ardbeg Single Cask No. 2397: Årgång 1976 på denna. Far, detta är vad jag önskar mig i julklapp. Kan du fixa det tror du? Går loss på 6795 kr för 700 ml a' 52.6%.

Brora
25 years special release: Ligger på 56.3% och kostar 2349 kr. För er som inte vet så har Brora lagt ned, och deras flaskor är därför ganska eftertraktade.

Bruichladdich Octomore 5 Years: Bruichladdich skiter ut nya produkter verkar det som. Det gillar vi! Kostar 1099 kr och ligger på 64.5%.

Dalwhinnie Distillers Edition: 599 kr och 43%.

Glenmorangie 25 Years Quarter Century: Du som vill ha den får pynta upp 2400 kr för den. 43%.

Linkwood 12yo Flora&Fauna: 459 kr för 43% och 700 ml. Jag är lite sugen faktiskt... Men lite skeptisk också.

Port Charlotte PC7: Som sagt, Bruichladdich vill oss väl! Denna ska jag garanterat köpa, så fort den släpps. Woohoo!!! Provade PC5 för två veckor sen, och den var gryyyyym! 61% för 899 kr. Jag längtar mer tills jag får denna än jag längtar till Julen.

Port Ellen 8th Release 29 Years: Klassiska och nedlagda Port Ellen släpper nytt. Kan gissa att denna kommer att vara slut i beställningssortimentet ganska direkt. Nog vore det kul att skaffa sig en sådan, men jag betalar bara inte 2399 kr för 70 cl whisky. Sen må Port Ellen vara hur mytomspunnet och erkänt bra som helst... Inte ännu iaf. Vänta ett år, då ska ni se att jag köar för att få beställa den:) 55.3%.

The Balvenie Rum Cask 17 Years: 720 kr och 43%.

ÙE La Riserva dei Cent'Anni: En Italiensk whisky... Säger mig mindre än ingenting. Kostar 1489 kr och ligger på 45%.


Fredrik aka Wiener!

LYSTRING!


Talisker 25 Years Special Release: Är det dags nu? 70 cl från himmelriket med en välsignad styrka på 54.2% och ett religiöst pris på 1749 kr.


Öl:

Det finns ju mer som släpps, men det enda som intresserar mig är belgiska Stille Nacht, som ligger på 8.0% och kostar 31.40 kr för 33 cl. Den ska bli väldigt intressant att prova på, den köper vi också!


Såja, nu vet ni vad ni har att se fram emot. Jag lägger mina pengar först och främst på en Port Charlotte och Stille Nacht, sen får vi se om det blir just några fler nyheter för mig. Tror inte det. Förutom Ardbeg Single Cask No. 2397 förstås, som jag litar på att min käre far inhandlar åt mig i julklapp!

Kommentarer
Postat av: Fredrik (Wiener)

Vad är detta? Sicken guldgruva!! Octomore har jag varit sugen på att testa ett tag, rökigare blir det inte.. Är detta första utgåvorna tro? Taliskern blir min 25-års present till mig själv, om lite mer än 1½ år vill säga. Se till att vara där då! Snälla Addes far - köp en octomore också!

2008-12-10 @ 00:59:16
URL: http://www.winkvist.com
Postat av: Fredrik (Wiener)

150st flaskor Octomore i Sverige, vi måste ha en!

2008-12-10 @ 01:21:58
URL: http://www.winkvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback