musiken

Jag är ingen radio människa. Föraktar ofta de såkallade artisterna som spelas på radio. Ni vet vilka jag menar, de som släpper sin best of skiva redan innan första singeln har kommit ut. Det är skitmusik och de är skitartister, som inte ens klarar av att skriva sina egna låtar.

Det finns så mycket bättre. En av mina favorithobbys är att leta runt på internet och hitta nya artister och låtar. Be mig göra en lista på 20 bästa låtarna någonsin, och 15 av dem jag nämner har du aldrig hört.

Har ni lyssnat på Nikola Sarcevic?

Eller Ani DiFranco?

Sufjan Stevens?

Jag blir imponerad om ni har det. Jaja poängen med detta är inte att jag har världens bästa musiksmak. Även om det är en fullt logisk tanke:)

Nä men det finns en artist som spelas på rado just nu som har en skiva som är helt underbart grym.

Amy Macdonald.

Jag är paff. Sån här bra musik brukar inte spelas på rado. För en gångs skull har de gjort något vettigt.

Men just nu lyssnar jag på Dire Straits! 80-tals rocken regerar fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Fredrik Winkvist

Nu ljuger du Adrian. Alla vet att du är Eric Gadds största fan :)

2008-12-07 @ 03:28:21
Postat av: David Andersson

Å icke att förglömma Radio-Ronkas egen E. Hitler/ alias Errol Norstedt, som dom flesta känner igen som Eddie Meduza, himlanas heliga härskare..

2008-12-08 @ 18:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback