Kopparberg Wildberries

Jag är ingen ciderdrickare egentligen. Jag kan uppskatta och tom njuta av en cider, men sen är det oftast nog. Sötman blir för mycket och strupen ropar efter öl för att balansera det hela.

 

Denna blev dock ståendes hos mig efter en efterfest för ett tag sen. Jag behövde platsen i kylskåpet och bestämde mig således för att dricka upp den.

 

Det första jag har att slå ner på är färgen, som är någon blandning mellan orange och hallonröd. Nog kan man väl begära en lite mer aptitlig färg. Typ helröd kanske. Det hade gjort ett mycket bättre intryck på mig. Detta ser ut som någon misslyckad, gravt felfärgad flytande medicin.

 

Doften är ju förstås hallon, liksom smaken. Jag tycker smaken är ganska blek, med en stadig, bra sötma. Skulle gärna se lite mera kraft i hallonsmaken, men icket. Eftersmaken är klar och lång.

 

Sammanfattning

 

Ska jag dricka cider, så visst funkar detta. Det går ner, men inte mer än så. Har druckit betydligt bättre. Det får godkänt, men inte mer än så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback